Be Compleat
Odchudzamy pizzę!

Odchudzamy pizzę!

Zespół Be Compleat

Dieta

29.04.2020

Niedawno 'odchudziliśmy’ dla was sushi. Tym razem przychodzimy do Was z mniej kaloryczną wersją pizzy!

Pizza często kojarzy się z ciastem pełnym sera, salami i tłustymi sosami. Uczucie ciężkości na żołądku po takim posiłku rekreacyjnym zostaje z nami przez długi czas. A co jeśli zdradzimy Wam wskazówki i przepis na odchudzoną wersję pizzy, tóra może stanowić zbilansowany posiłek, zjedzony w ramach obiadu czy kolacji , bez uczucia ciężkości na żołądku oraz wyrzutów sumienia?

Zjeść pizzę na obiad? Czemu nie!

Składniki pizzy a kaloryczność dania

Podstawą pizzy jest ciasto. W klasycznej neapolitańskiej pizzy, ciasto składa się tylko z mąki, drożdży, soli oraz wody. Warto zwrócić uwagę na jego grubość. Pizza na cienkim spodzie- to mniej kalorii, dzięki czemu już możemy zjeść więcej kawałków w ramach jednego posiłku! 

Kluczem do odchudzenia pizzy, oprócz ciasta,  jest również odpowiedni dobór dodatków. To właśnie one w głównej mierze odpowiadają za jej kaloryczność! Wybór rodzaju sera oraz kontrola dodanej ilość, może mocno odmienić zawartość tłuszczu w pizzy. Warto zamienić mozzarellę klasyczną ~260kcal/100g na jej wersję light ~160kcal/100g!

Więcej nie znaczy lepiej! Pizza wcale nie musi być wypełniona serem po brzegi, wręcz przeciwnie, w przypadku pizzy IM MNIEJ TYM LEPIEJ (i nie chodzi tu tylko o jej kaloryczność, a SMAK)! Pamiętaj: prawdziwa włoska pizza nie zawiera ich zbyt wiele.

Tak więc, nie tylko dobór produktów, ale też ich ilość sprawia, że pizza staję się kaloryczną bombą.

Podstawowe wskazówki, o których powinieneś pamiętać robiąc czy wybierając pizze „na mieście”:

  • Korzystaj z przepisu na klasyczne neapolitańskiego ciasto na pizze
  • Wybieraj na pizzę na cienkim cieście
  • Nie przesadzaj z dodatkami! Zrezygnuj z tłustego sera, zamiast goudy połóż ser o niższej zawartości tłuszczu- ser Piórko czy Hit z Ryki, mozzarelli klasycznej- mozzarellę light, możesz wykorzystać również gęsty jogurt Skyr, który z powodzeniem zastąpi ser ricotta, tym samym podbije ilość białka w całym posiłku!
  • Zrezygnuj z tłustego salami czy boczku, zamiast tego postaw na szynkę prosciutto, szwarcwaldzką, w mniej klasycznych wersjach możesz również wykorzystać szynkę drobiową lub pierś z kurczaka/indyka.
  • Zrezygnuj z dodatkowych tłustych sosów (najczęściej na bazie majonezu)- zamiast tego przygotuj własny sos; wykorzystaj passatę pomidorową i oregano- zrób własny sos pomidorowy lub z jogurtu naturalnego czy Skyru i czosnku- przygotuj sos czosnkowy.
  • Pamiętaj o dodatku warzyw! Komponując posiłek z pizzą, pamiętaj o warzywach, nie tylko, po to aby dostarczyć sobie witamin,  ale również, by zwiększyć jego objętość posiłku.  Dzięki czemu zapewnisz sobie dłuższe uczucie sytości! Oprócz dodatku sera czy szynki, pamiętaj o uwzględnieniu porcji warzyw np. pomidorków koktajlowych, szpinaku lub rukoli lub jeśli nie lubisz warzyw na pizzy- przygotuj po prostu sałatkę ze świeżych warzyw i zjedz ją do pizzy
  • Nie wyobrażasz sobie pizzy bez Coca-Coli? Oczywiście najlepiej byłoby wybrać szklankę wody, jeśli jednak pizza i cola to dla Ciebie niedołączony element, to wybierz jej wersje light, dzięki czemu uda Ci się zaoszczędzić sporo kalorii- być może nawet na dodatkowy kawałek pizzy 🙂

Już wiecie jak 'odchudzić’ pizzę, tak więc zacznijcie wyrabiać ciasto i szykujcie dodatki!

Tutaj znajdziecie dokładny przepis na Naszą wersję pizzy!

Udostępnij

Używamy ciasteczek - korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.