Dieta zawodowego sportowca

Czy wiesz, że odpowiednio skomponowane żywienie może pomóc Ci osiągać lepsze wyniki w sporcie

Będąc zawodowym sportowcem, kluczowe znaczenie ma nie tylko periodyzacja treningu, ale i żywienia. O zbilansowanej diecie warto myśleć przed, w trakcie i po odbytym treningu, zarówno w okresie startów jak i poza sezonem.

Pokrycie zapotrzebowania na poszczególne mikro – oraz makroskładniki oraz ogólna energetyczność diety pozwolą Ci na zintensyfikowanie jednostek treningowych, co przełoży się na osiągane rezultaty.

Po wymagających treningach organizm potrzebuje efektywnej regeneracji, którą może ułatwić Ci dobór odpowiednich źródeł energii. Jednocześnie, jedzenie jest jednym z ważniejszych aspektów życia socjalnego, dlatego chcemy, abyś umiał cieszyć się nim na co dzień.

Dieta sportowca ma również za zadanie zminimalizować ryzyko wystąpienia kontuzji oraz wspomóc powrót do zdrowia po przebytych urazach.

Lata własnych doświadczeń… 

Decydując się na współpracę z nami, trafiasz pod opiekę specjalistów, którzy sami niosą bagaż doświadczeń zawodowego sportu.

Łączymy naukę z praktyką.

Współpracujemy długofalowo budując świadomych sportowców.

Prowadzimy sportowców dyscyplin:

Indywidualnych

(m.in. bieganie, kolarstwo, pływanie, triathlon)

Zespołowych

(m.in. piłka nożna, koszykówka, siatkówka, hokej)

Oferta PRO SPORT

Współpraca okresowa *

stacjonarnie / online

Stworzenie 3-miesięcznej strategii żywieniowej na najbliższy okres (np. przygotowawczy / startowy) przy jednoczesnym zbudowaniu świadomości żywieniowej w oparciu o autorskie narzędzia pracy i materiały edukacyjne.

Konsultacja wstępna

  • określenie celów współpracy
  • analiza obciążeń treningowych
  • obliczenie RMR, NEAT
  • omówienie, jak zmienia się TDEE dla poszczególnych dni z treningiem / bez i jak wpływa to na energetyczność diety oraz rozkład makroskładników w skali tygodnia
  • w przypadku konsultacji stacjonarnej pełna analiza antropometryczna (BIA + ocena grubości fałdów skórnych wg protokołu ISAK)

Konsultacja strategiczna

  • analiza dziennika żywieniowego, wywiadu zdrowotnego oraz wyników badań laboratoryjnych
  • nakreślenie założeń strategii żywieniowej dla danego okresu

Przygotowanie indywidualnej strategii żywieniowej (ok. 150-200 stron) wraz z przykładowymi posiłkami w oparciu o aktualny stan zdrowia oraz preferencje smakowe (z podziałem na dni nietreningowe i dni o różnym obciążeniu treningowym)

W zależności od dyscypliny sportowej i tego, w którym okresie współpracujemy strategia żywieniowa uwzględnia także:

  • dopasowanie zasilania treningowego oraz startowego
  • plan żywienia i nawodnienia przed meczem oraz w dzień meczowy
  • zaplanowanie protokołu ładowania węglowodanami przed startem
  • praktyczne wskazówki odnośnie organizacji żywienia w podróży
  • suplementację

Konsultacja wprowadzająca

omówienie otrzymanej strategii żywieniowej i zasad korzystania z tabel wymienników

Jedna konsultacja kontrolna

edukacja żywieniowa w oparciu o Evidence Based Medicine

Stała współpraca *

stacjonarnie / online

Współpraca długoterminowa – rozpoczynająca się od stworzenia strategii na najbliższy okres i obejmująca kolejne modyfikacje – w oparciu o autorskie narzędzia pracy, materiały edukacyjne i regularny kontakt.

Konsultacja wstępna

  • określenie celów współpracy
  • analiza obciążeń treningowych
  • obliczenie RMR, NEAT
  • omówienie, jak zmienia się TDEE dla poszczególnych dni z treningiem / bez i jak wpływa to na energetyczność diety oraz rozkład makroskładników w skali tygodnia
  • w przypadku konsultacji stacjonarnej pełna analiza antropometryczna (BIA + ocena grubości fałdów skórnych wg protokołu ISAK)

Konsultacja strategiczna

  • analiza dziennika żywieniowego, wywiadu zdrowotnego oraz wyników badań laboratoryjnych
  • nakreślenie założeń strategii żywieniowej dla danego okresu

Przygotowanie indywidualnej strategii żywieniowej (ok. 150-200 stron) wraz z przykładowymi posiłkami w oparciu o aktualny stan zdrowia oraz preferencje smakowe (z podziałem na dni nietreningowe i dni o różnym obciążeniu treningowym)

W zależności od dyscypliny sportowej i tego, w którym okresie współpracujemy strategia żywieniowa uwzględnia także:

  • dopasowanie zasilania treningowego oraz startowego
  • plan żywienia i nawodnienia przed meczem oraz w dzień meczowy
  • zaplanowanie protokołu ładowania węglowodanami przed startem
  • praktyczne wskazówki odnośnie organizacji żywienia w podróży
  • suplementację

Konsultacja wprowadzająca

omówienie otrzymanej strategii żywieniowej i zasad korzystania z tabel wymienników

Regularne konsultacje kontrolne planowane w zależności od potrzeb

Okresowe modyfikacje strategii żywieniowej oraz posiłków (3-4 w ciągu roku)

Stały kontakt

Wycena indywidualna

* Zależy nam, by wspierać także młodych sportowców w rozwijaniu ich pasji. Dlatego dla osób poniżej 18.r.ż., które chciałyby zadbać o swoje żywienie, proponujemy współpracę (zarówno okresową jak i stałą) w cenie niższej o 50%.

ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ROZŁOŻENIA PŁATNOŚCI NA RATY.

Zaufali nam

Jesteś zawodowym sportowcem, który chce wejść na wyższy poziom?

Skontaktuj się z nami

Nasze lokalizacje

Kraków

Al. 3 Maja 11a (w Parku Jordana)
30-062 Kraków

Tarnów

ul. Przybyłkiewicza 13
33-100 Tarnów

ON-LINE

Nie możesz pojawić się u nas osobiście? Możemy wspólnie pracować via Skype.

Skocz do góry
Copyright 2020 - Więcej niż dieta - Kraków, Tarnów, Online
powered by